by Aida Parascan

Categoriile de alimente si cum sa le combinam

In medicina Tao, veche de mii de ani, inainte de a administra mendicamente se schimba tipul alimentatiei pacientului, foarte multe boli apar din cauza unor acumulari de toxine in organism pe care acesta nu mai are puterea de a le procesa, iar unul din motive este din cauza ca nu primeste destula hrana vie.

Acumularea de toxine in organism se datoreaza in special combinarii alimentelor incompatibile. Veriga lipsa dintre corp si minte au gasit-o un numar restrans de nutritionisti din Occident dar eu nu au facut decat sa descopere ce medicina Tao sustine de mii de ani, aceasta veriga este nutritia. Dr. George Watson de la University of Southern California a descoperit ca bolile mentale functionale sunt o manifestare a unui metabolism defectuos, in care problema principala o reprezinta proasta functionare a sistemelor enzimatice. Voi relua acest subiect in alt articol, acum haideti sa vedem care sunt pprincipalele categorii de alimente si cum sa le combinam in mod corect.

  1. Proteine, avem proteine cu o concentratie mai mica (nuci, fasole, mazare, produse din soia, avocado, cereale integrale) si proteine cu o concentratie mai mare (carne, peste, oua, lapte, branza)
  2. Carbohidratii sunt alimente care contin amidon (arahide, banane, cartofi, paste fainoase, orez, paine, prajituri, placinte, cereale rafinate) si/sau zaharuri in proportie de 20% sau mai mult (zahar integral, nerafinat sau din trestie cruda, frfuctoza, miere, sirop de artar, fructe dulci uscate).
  3. Grasimi pot fi de doua tipuri animale (unt, smantana, untura, seu, carne grasa) sau vegetale (uleiurile din seminte de toate felurile).
  4. Legume: salata verde, telina, varza, broccoli,spanac, fasole verde, castraveti, sparanghel, ceapa, vinete,gulie, napi, dovlecei, ardei gras, ridichi, morcovi, bame, anghinare, mamsline etc. Cartofii sunt alimente bogate in amidon iar rosiile sunt fructe acide.
  5. Fructele sunt acide (portocale, grepfrut, lamai, lime, fructe de padure, merisor, ananas, rosii) sau semiacide (mere, pere, piersici, cirese, struguri, caise, nectarine, prune…)
  6. Pepeni sunt o categorie separata si includ toate varietatile de pepeni si papaya.

Exceptiile sunt bananele cere sunt alimente bogate in amidon iar fructele uscate sunt in categoria alimentelor bogate in zaharuri.

Nu- combinatii incompatibile

Da- combinatii compatibile

Laptele este cel mai bine sa fie consumat separat ca aliment proteic, doar in forma de lapte crud verificat.

Pepenii la fel trebuiesc consumati separat la disstanta de cateva ore de mese pentru a le digera si asimila optim.

Bananele si fructele uscate (smochine, curmale, prune uscate…) bogate in amidon si zaharuri de cea mai buna calitate nu trebuiesc amestecate cu proteinele.

Legumele se combina bine cuorice in afara de catofi si rosii.

Grasimile nu trebuiesc consumate alaturi de proteine concentrate.

Cu cat alimentele sunt mai proaspete sau crude cu atat acestea sunt compatibile cu alte tipuri de mancare. CEl mai optim si benefic ar fi ca 50% din alimentele pe care le consumati sa fie alcatuite din alimente proaspete neprocesate, ele oferindu-vaenzime active si hidratare, necesare pentru a compensa combinatiile incompatibile care se regasesc in retetele gatite.

Acest articol este elementul de baza pentru o sanatate de fier. Va multumesc si va invit sa luati parte la seminariile dedicate. Spor in toate cele bune.

 

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

www.adanasitesi.com - www.adanaescortaleyna.com - www.adanaescortderin.com - www.adanaescortoznur.com - www.ieski.com - www.mersin24.com - www.mersinescortmelis.com - http://www.eskisehir1.com - www.storebursa.com